Kaninbloggen

Har bestämt mig för att starta en blogg om kaninerna, mest för min egen skull. Då slipper jag skriva för hand, och för skojs skull tänkte jag att ni kaninintresserade kanske också vill läsa :)

Jag är en tjej på 16 år, bosatt i Falköping. Tillsammans med Sandra Häggander, min bästa kompis, så driver jag en uppfödning som heter Vallholmens Kaniner. Vi är inte reggade i SKHRF, men förhoppningsvis kan vi regga oss någon dag. Jag har vädurskorsningar, men snart ska det flytta hit en liten dvärghare.

Just nu finns följande kaniner hos mig:
(Novas) Diabas, en svartbrokad kille som är väldigt mysig.
(Vallholmens) Ack högaste himmel, en ung grabb efter min stora stolthet (Vallholmens) Ingenting någonsin "Smurf".
Rovers Nixnax II, min tuffa herre som springer lös när jag är ute hos kaninerna, eftersom han hoppar över kompostgaller.
(Aggetorps) Hazelnut, en blyg men väldigt snäll kille.
Sixten, min älskade goseplutt som funnits hos mig under längst tid.
(Aggetorps) Absque Assentatio, en supersnäll kille som hoppar som om han var född till det.
(Vallholmens) The king is dead, en väldigt snäll men lite nervös kille
Vargmyrans Tundra, en tuff dam med attiyd, men hon är inte elak.
Combinations Ferrari Testrarossa, en otroligt snäll dam som helst skulle vilja äta mat och sova hela dagarna.
Edvin, en stor frasse som lever livet i en stor utebur.
(Vallholmens) Indian, en energifylld herre.
(Vallholmens) Elvin, brorsa till Indian, otroligt mysig.
(Vallholmens) Vad två öron klarar, en väldigt trevlig kille som är väldigt pigg och nyfiken av sig.

Det är mina älsklingar allihop. I den här bloggen kan ni få följa mig och kaninerna på våra upptåg.

Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

ojoj, en dvärghare, va kul! Från vem?

2009-09-01 @ 03:09:42
URL: http://Lans.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0